scris de Maria
Ținând cont de faptul că ne aflăm într-un moment de maximă înflorire a industriei ecommerce, în care fiecare site lansează noi modalități de promovare, mijloace prin care să se facă remarcat, concurența s-a intensificat, iar fiecare companie urmărește crearea unui brand propriu prin care să se diferențieze. Una dintre cele mai bune modalități de a diferenția afacerea ta de restul este adăugarea unui blog pe platforma ecommerce.
Iată doar câteva beneficii pe care ți le oferă crearea unei secțiuni de blogging pe platforma ta ecommerce:
Latura umană a afacerii tale poate fi dezvăluită prin intermediul blogului. Profită de această oportunitate și abordează toate problemele și preocupările consumatorilor în blogurile tale. Relatează despre legătura dintre tine și angajații tăi, punând în lumină latura umană din spatele afacerii tale. Când publicul se simte conectat, încrederea acestuia poate fi mai ușor câștigată.
Încearcă să-ți ajuți potențialii clienți în rezolvarea unor probleme, să le arăți empatie și faptul că le înțelegi preocupările, că ești la curent cu cele mai utile soluții care să le vină în ajutor, iar intenția ta este de a le ușura munca. Simplifică utilizarea unor produse, furnizează ghiduri de utilizare, introdu o secțiune de Întrebări frecvente, dar și videoclipuri prin care să explici cum funcționează anumite produse pentru o mai bună înțelegere. În acest fel, vei stabili o conexiune puternică cu potențialii clienți, care vor simți că îți pasă de problemele lor și de neplăcerile pe care le întâmpină.
Marketingul a fost dominat de-a lungul timpului de apeluri reci, lipsite de substanță, de e-mailuri redactate după anumite șabloane, care nu impresionează, ci mai degrabă devin agasante. Crearea unui blog poate fi o strategie de marketing excelentă prin care să faci vocea brandului tău auzită.
O modalitate prin care poți influența publicul este social media, care te ajută sa devii popular în scurt timp și, fără de care, strategiile de marketing utilizate nu ar avea niciun efect și ar duce inevitabil la faliment. Blogurile pot fi încărcate pe platformele social media și pot primi aprecieri, comentarii, distribuiri, ajungând astfel la un număr mare de oameni, care pot deveni viitori tăi clienți fideli.
Prin adăugarea de bloguri, poți crește în mod eficient cantitatea de trafic pe platforma ta ecommerce. Dacă platforma are mai mult conținut, atunci motoarele de căutare îi acordă mai multă importanță. Pentru a obține rezultate bune rapid, introdu cuvinte cheie specifice în postările de pe blog.
Motoarele de căutare preferă conținutul nou, constant, relevant. Bloggingul este o modalitate excelentă de a le transmite motoarelor de căutare faptul că platforma ta ecommerce este actualizată, faptul că ești prezent, activ, gata să le oferi ceea ce doresc, iar în schimb acestea vor clasifica site-ul tău ecommerce pe o poziție mai bună.
Comentariile potențialilor clienți la blogurile tale sunt un mijloc care ar trebui să sporească încrederea acestora. Așa că, răspunde într-un mod adecvat, care să le ofere informații utile, să le ofere certitudinea că ești competent și specilizat în domeniul în care activezi. Tratează comentariile negative cu o doză de afectivitate și asigură-ți potențialii clienți că faci tot posibilul pentru a încerca să le schimbi părerea.
Abordează în blogul tău subiecte de care potențialii tăi clienți sunt interesați, dovedindu-le că ești informat, competent și dornic să ajuți. Atunci când oamenii găsesc soluțiile tale utile, când se regăsesc în conținutul blogului, cu siguranță vor reveni pe site-ul tău ecommerce, chiar dacă inițial nu au fost interesați să cumpere produsele tale.
Crearea unei baze de clienți solide este obiectivul oricărei companii. Traseul prin care să câștigi loialitatea clienților este uneori destul de anevoios, dar o secțiune în care sunt încărcate bloguri poate cântări mult în ceea ce privește decizia de cumpărare a potențialilor clienți.
Ideea generală a blogului este de a crea o comunitate online care să devină interesată de produsele tale. Nu pune anumite limite când vine vorba despre subiecte delicate, discută deschis, lasă libertate potențialilor clienți de a-și exprima părerile, fie ele negative, pentru că orice comentariu poate deveni o sursă de inspirație, o modalitate prin care poți aduce îmbunătățiri platformei tale ecommerce.
Odată creată o comunitate, nu uita să-ți recompensezi clienții prin abonamente, puncte cadou, oferte speciale, odată conștienți de mecanismul de recompensare, vor accesa din nou site-ul tău de comerț electronic.
Mulți consumatori sunt dornici să afle cât mai multe lucruri despre cum funcționează anumite produse, detalii din culisele afacerii tale, iar blogul este o modalitate perfectă prin care le poți satisface curiozitățile potențialilor clienți. Informații unice din industrie, la care nu au acces de obicei, date de ultimă oră, ultimele descoperiri ale cercetătorilor dintr-un anumit domeniu, pot conecta mai mulți cititori pe blog, ceea ce crește în final potențialul afacerii tale.
Poți posta imagini interesante cu produsele pe care le vinzi, descrieri relevante, recenziile oamenilor care au cumpărat produse de pe platforma ta ecommerce, evenimentele la care participi, colaborările cu alți experți în diverse domenii.
Blogul poate fi un instrument excelent prin care să câștigi încrederea potențialilor tăi clienți. Acesta nu ar trebui să fie o modalitate disperată prin care să-ți promovezi platforma ecommerce, ci mai degrabă să puncteze informații de care publicul țintă este cu adevărat interesat, astfel sporindu-ți vizibilitatea și dobândind încrederea acestuia pe măsură ce-i furnizezi ceea ce își dorește.
13 November 2021
30 June 2021
09 August 2021
12 September 2022