Importanta vitezei de incarcare a unei platforme ecommerce

scris de Maria


Când vorbim despre platformele ecommerce, trebuie să avem în vedere faptul că avem de-a face cu oameni care nu au timp să meargă într-un magazin fizic. Dacă platforma ta ecommerce îi face să piardă prea mult timp pe potențialii clienți sau sunt nevoiți să apese pe butonul de reîmprospătare, aceștia își vor îndrepta atenția spre concurență și vor evita să mai acceseze afacerea ta. Mai mult de atât, aceștia pot împătăși și cu alți oameni experiența neplăcută cu platforma ta online, raportându-se la timpul de încărcare.

În termeni simpli, timpul de încărcare a platformei ecommerce reprezintă timpul mediu necesar pentru ca o pagină să apară pe ecran. Se calculează de la inițiere, adică din momentul în care faci click pe un link de pagină sau introduci o adresă web, până la finalizare, adică până când pagina este încărcată complet în browser.

Motoarele de căutare precum Google folosesc timpul de încărcare a platformelei ecommerce în algoritmi care determină clasarea în motoarele de căutare, ceea ce înseamnă că este mai probabil să ghideze cumpărătorii către site-uri care se încarcă rapid. Viteza nu este singurul lucru pe care să te concentrezi pentru că există și alte semnale în algoritmul de căutare Google, iar timpul de încărcare a paginii este doar unul dintre ele. Chiar și modificările mici pot ajuta la îmbunătățirea clasamentului.

Iată câteva modalități simple și rapide prin care poți îmbunătăți viteza de încărcare a platformei ecommerce:

Optimizarea imaginilor

Imaginilor le ia adesea cel mai mult timp pentru a se încărca pe o platforma ecommerce pentru că tind să aibă dimensiuni mari. Din fericire, timpul de încărcare poate fi redus prin optimizarea imaginilor. Optimizarea imaginilor implică, de cele mai multe ori, reducerea rezoluției, comprimarea fișierelor și reducerea dimensiunilor acestora, iar multe instrumente în acest sens sunt disponibile online gratuit.

DevShop optimizează automat imaginile în momentul în care acestea sunt încărcate în platforma de administrare.

Evitarea folosirii redirecționării

Redirecționarea reprezintă trimiterea vizitatorilor platformei ecommerce către o altă pagină. Redirecționările adaugă câteva fracțiuni de secundă, sau uneori chiar secunde întregi la timpul de încărcare a paginii. Când pui bazele unei platforme ecommerce trebuie să ai în vedere că fiecare secundă contează. Redirecționările sunt uneori inevitabile, dar nu ar trebui utilizate dacă nu este necesar.

Design responsive

Majoritatea deținătorilor platformelor ecommerce uită că cei mai mulți oameni folosesc telefoanele pentru a achiziționa un produs. Trebuie să ai în vedere faptul că ar trebui comparată viteza de încărcare a site-ului pe mobil cu viteza de încărcare pe desktop, iar dacă diferența este considerabilă, atunci trebuie să iei măsuri pentru că sunt multe lucruri de remediat. Pune accent pe experiența utilizatorului și ține cont faptul că aceasta duce la creșterea ratelor de conversie și la creșterea veniturilor!

Mentenanța bazei de date

Crearea unei platforme ecommerce duce implicit la constituirea unei baze de date cu postări, produse, pagini de căutare, informații despre clienți sau comentarii. Toate acestea vor duce în cele din urmă la supraîncărcare, ceea ce înseamnă că viteza site-ului va fi încetinită din cauza comentariilor spam, a e-mailurilor sau paginilor indisponibile, mentenanța bazei de date jucând un rol esențial.Testează performața site-ului făcând activități similare cu cele ale vizitatorilor site-ului, cum ar fi: adăugarea unor produse în coș, adăugarea la favorite, căutarea unor diverse produse.

 

Oricare dintre metodele enumerate mai sus ai alege pentru a crește viteza de încărcare a platformei tale ecommerce, nu uita că cel mai important lucru este să monitorizezi continuu posibilele îmbunătățiri ale site-ului. Optimizarea performanței este un subiect dezbătut pe larg pentru că mereu există loc de mai bine, iar majoritatea platformelor ecommerce au nevoie de îmbunătățiri.

Mulți proprietari de afaceri online pierd cea mai mare parte a clienților tocmai din cauza faptului că ratează aceste ocazii de a-și îmbunătăți performanța.

Modalitățile de mai sus prin care îți poți îmbunătăți viteza de încărcare a platformei ecommerce sunt ușor de implementat și nu necesită un timp îndelungat, așa că ai suficiente motive să începi chiar azi optimizarea magazinului tău online!




Contact platforma ecommerce DevShop

Esti gata sa incerci platforma ecommerce DevShop?

Incearca DevShop!