scris de Maria
Abilitatea de a comunica cu potentialii clienti poate face diferenta atat in experienta lor de cumparare, în linia de conversia/rata de conversie, dar și în profitul global, anticipând nevoile clienților, ajutând la ghidarea clientului în alegerea unor produse de pe platforma ta ecommerce, iar nu în ultimul rând, ajutând la îndeplinirea obiectivelor pe care ți le-ai propus.
În prezent, cea mai bună experiență a clientului se pare a fi cea care dezvăluie latura umană și care aduce un plus de afectivitate. Pe lângă faptul că pot apărea anumite probleme legate de comenzi pe care clienții trebuie să le discute cu cineva din echipa ta, având nevoie de îndrumare, există și alte avntaje la care nu te-ai gândit anterior pe care ți le poate aduce o bună strategie de comunicare.
În primul rând, comunicarea constantă cu potențialii tăi clienți pune bazele unei relații între tine și aceștia, ceea ce duce la o mai bună experiență a utilizatorului pe platforma ta ecommerce, și implicit la creșterea vânzărilor și la formarea unor clienți fideli care vor reveni pe site-ul tău. Având atât de multe opțiuni la dispoziție din care să aleagă și aflându-se doar la un click distanță, potențialii clienți sunt tot mai mult ghidați de experiența de înaltă calitate pe care le-o oferă platformele ecommerce.
În al doilea rând, comunicarea cu potențialii tăi clienți îți permite să-i înțelegi mai bine, să afli ce gândesc aceștia despre tine, ce le place la marca ta, ce și-ar dori să îmbunătățești. O serie de intrumente le permite companiilor să monitorizeze activitatea clienților pe platformele ecommerce, să afle orele la care clienții preferă să interacționeze, ce întrebări preferă să pună etc.
Pentru a reuși să menții comunicarea cu clienții tăi, următoarele mjloace sunt indispensabile:
Conversiile au loc pe social media, așa că prezența ta pe rețelele de socializare este crucială. Poți ține la curent potențialii cumpărători cu cele mai recente produse de pe platforma ta ecommerce, poți organiza giveaway-uri, poți împărtăși recenzii ale altor clienți mulțumiți de serviciile tale, oferindu-se posibilitatea utilizatorilor de a comenta la postările tale, de a-și transmite anumite mesaje, de a te eticheta în fotografii.
Nu uita că pe rețelele de socializare potențialii clienți pot vedea atât părerile pozitive, cât și cele negative despre produsele tale. Prin urmare dacă utilizezi Facebook sau Instagram, trebuie să fii foarte activ și să răspunzi rapid la comentarii și la feedbackul negativ care îți poate afecta imaginea, încercând să găsești soluțiile potrivite.
Chiar dacă la prima vedere, email-ul poate avea o reputație proastă din cauza ratei de respingere, acestea sunt în continuare preferate de clienți, atfel că o strategie bună de marketing prin e-mail este o necesitate. Email-ul trimis abonaților este unmijloc ideal pentru a-i informa pe cei care sunt deja interesați de afacerea ta cu privire la anumite produse pe care le oferi.
Prin intermediul email-ului poți solicita feedback cu privire la experiența pe care clienții au avut-o cu platforma ta ecommerce, poți urmări ca aceștia să scrie o recenzie în urma interacțiunii pe care aceștia au avut-o cu platforma ta ecommerce sau poți oferi cupoane cadou, ceea ce ar încuraja utilizatorii să viziteze site-ul tău ecommerce.
SMS-ul este pe locul doi în preferințele clienților, după e-mail, în ceea ce privește mijloacele de comunicare. Acesta este popular și în rândul proprietarilor unor afaceri, relaționarea având loc într-un mediu mai liniștit, departe de haosul rețelelor de socializare, a căsuțelor de e-mail, printre care te poți pierde.
Aceasta este o modalitate de a încuraja relațiile cu clienții, te poți asigura că mesajul a fost primit și citit, singurul dezavantaj fiind că ai un număr limitat de caractere,însă într-o lume care se află mereu pe grabă, acesta se poate transforma cu ușurință într-un avantaj dacă știi să te limitezi la ce e important.
Formularul de contact este un alt mijloc popular prin care iti poti ajuta clientii sa ajungă mai ușor la tine. Este o variantă accesibila, care nu necesita prea mult timp si care este adesea preferată de clientii mereu pe fugă, obisnuiti cu mediul online, care preferă o varinată rapidă și usor de folosit.
Nu trebuie sa omiti faptul ca un formular trebuie să fie cat mai scurt, cu campurile strict necesare, fara date inutile, care i-ar face pe clienti sa piarda prea mult timp si in acest fel sa paraseasca platforma ta ecommerce și, de asemenea, formularul sa poata fi vizibil si usor de accesat pentru toti utilizatorii.
Telefonul rămâne un mijloc clasic de comunicare și încă preferat de foarte mulți clienți, ținând cont de faptul că este rapid, simplu și există o persoană reală gata să răspundă oricăror nelămuriri legate de produsele puse la dispoziție de tine.
Întotdeauna trebuie să le dai oportunitatea potențialilor tăi clienți să aibă ca mijloc de contact telefonul, luând în calcul faptul că unii utilizatori nu sunt familiarizați cu mijloacele virtuale de comunicare, că pot întâmpina anumite dificultăți și se pot simți mai confortabil să aibă o discuție cu un operator care să-i ofere sprijin și să-i de mai multe informații cu privire la produsele oferite de tine.
Într-o lume in care umanul se stinge usor, iar totul devine din ce in ce mai digitalizat si tehnologizat, oamenii au nevoie de experiente autentice, de o latura umana atunci cand fac cumparaturi online. Drept urmare, dezvoltarea unei strategii puternice de comunicare prin care sa-i faci pe clientii tai sa simta ca sunt parte importanta a afacerii tale si sa simta partea umana, afectivitatea din spatele business-ului iti poate garanta succesul.
09 August 2021
30 June 2021
17 November 2021
30 October 2021