Importanța îmbunătățirii constante a logisticii ecommerce

11.05.2021

Maria


Importanța îmbunătățirii constante a logisticii ecommerce

Nu este suficient să implementați o strategie logistică unică atunci când vă configurați comerțul electronic și să o folosiți pentru totdeauna. Cerințele logistice, precum și cerințele de marketing și comunicare, sunt în continuă schimbare, așa că logistica ecommerce trebuie să fie mereu îmbunătățită pentru a împiedica clienții să devină nemulțumiți.

1. Cunoaște-ți clienții

Cunoașterea publicului căruia i te adresezi este o mișcare eficientă care are efecte benefice asupra tuturor aspectelor care țin de ecommerce, experiența de cumpărare a clientului afându-se în prim-plan. Creează o strategie  prin care îți inviți utilizatorii să devină clienți fideli. În acest fel, clienții se pot bucura de o experiență îmbunătățită și te poți baza pe obiceiurile de cumpărare pentru a ajusta diferiți factori logistici astfel încât să se plieze pe cerințele și așteptările lor.

2. Asigură-te că ai produsul în stoc înainte ca utilizatorii să primească confirmarea comenzii

Există ceva mai neplăcut decât să cumperi un produs și să ți se spună că marfa lipsește? Acest lucru dezvăluie o lipsă de organizare și lasă pe oricine cu o părere negativă despre magazin tău online.

Pentru a evita situațiile de acest fel, este important să verifici stocul în mod regulat. În plus, se recomandă să ai grijă la felul în care arată produsele pentru că acestea se pot deteriora în timp, ceea ce duce implicit și la nemulțumirea clienților.

De asemenea, trebuie să ai mai multe produse identice în stoc pentru a le putea schimba în cazul în care unul dintre ele este defect.

3. Stabilește corect termenul de livrare

Pentru succesul oricărei afaceri online, termenul limită pentru livrare este un element cheie. Întârzierea chiar și cu o zi poate afecta încrederea clientului pentru că acesta a cumpărat de pe o platformă ecommerce simțindu-se în siguranță cu informațiile furnizate.

Uneori, pentru a evita problemele, este mai bine să aproximezi cu o zi sau două mai mult față de termenul real. Deci, pe lângă faptul că nu vei dezamăgi cumpărătorul, îl poți surprinde în continuare pozitiv cu livrarea produsului înainte de termenul stabilit.

4. Implementarea unui sistem eficient de schimb și returnare

Una dintre marile temeri ale celor care cumpără online este legată de nevoia de schimb și returnare. Ce se întâmplă dacă electrocasnicele nu funcționează sau dacă bluza are un defect?

Logistica pentru platforma ecommerce trebuie să fie pregătită în mod adecvat pentru situații ca acestea. Posibilitatea de a schimba sau chiar de a returna un produs ar trebui să fie făcută mai accesibilă.

Ați primit o cerere de schimb? Dacă afacerea ta are un magazin fizic, oferă posibilitatea tranzacționării prin acel canal. Mulți clienți preferă această opțiune, temându-se că vor exista probleme și cu mărfurile schimbate. De asemenea, oamenii vor avea ocazia să cunoască locația și chiar să cumpere alte articole pe care compania ta le oferă.

5. Păstrează clientul informat cu privire la starea comenzii

Unul dintre gesturile cele mai apreciate de utilizatorii care tocmai și-au plasat comanda pe platforma ta ecommerce este să îi ții  la curent cu starea comenzii lor. Acest proces poate fi automatizat datorită software-ului de management dedicat.

Odată generată comanda, datorită modulelor de acest fel instalate în ecommerce, vei oferi clienților o experiență plăcută care îi încurajează să comande din nou de la tine.

 




Contact platforma ecommerce DevShop

Esti gata sa incerci platforma ecommerce DevShop?

Incearca DevShop!