Caracteristicile unei platforme ecommerce ideale

27.07.2021

Linca


Ca urmare a noii realități pe care o trăim din pricina pademiei, consumatorii s-au adaptat rapid la schimbări și au început să treacă la cumpărături online chiar și pentru nevoile de zi cu zi. Un studiu a arătat faptul că mai mult de jumatate dintre cumpărătorii care achiziționează produse online, nu se vor întoarce niciodată la cumpărăturile din magazin. Așadar, este de la sine înțeles că un site ecommerce este indispensabil pentru a asigura continuitatea unei afaceri, ba chiar prosperitatea acesteia în aceste vremuri. Proprietarii afacerilor care doresc să înceapă să vândă online nu ar trebui să se lase descurajați de obstacolele pe care le întâlnesc, așa că am creat o listă utilă cu elemente esențiale pe care trebuie să le conțină un website ecommerce pentru a lămuri eventualele neclarități înainte de a lua legătura cu o echipă specializată în IT.

Conținut

Un utilizator trebuie să găsească cu ușurință informații precum secțiunile Despre noi sau Contacteză-ne pentru ca vizitatorul să afle informațiile necesare despre cum funcționează afacerea sau cum pot lua legătura și offline. Conținutul este un element foarte important pentru că potențialii clienți trebuie să fie la curent cu detalii despre companie, despre produsele oferite sau eventualele realizări anterioare. De asemenea, conținutul ar trebui să fie ușor de înțeles, de localizat și să vizeze publicul țintă, în funcție de limba maternă, sex, vârstă etc.

Opțiuni de plată multiple

Clienții unei platforme ecommerce ar trebui să plătească în siguranță și prin metoda lor preferată, de aceea este necesar să incluzi o varietate de modalități pentru că unii clienți preferă să plătescă online,iar alții să plătească ramburs. Așadar, este neapărat necesar să ai la dispoziția clienților modalități de plată variate și flexibile, în funcție de preferințele acestora.

Wishlist

Mulți  dintre consumatori abandonează coșul de cumpărături online. Motivele pentru care aceștia abandonează articolele pot fi diverse: fie nu au bugetul necesar la momentul respetiv, fie așteaptă o reducere sau pur și simplu s-au răzgândit pe moment. Un mod de a ajuta acești clienți este includerea opțiunii wishlist, unde pot salva produsele preferate și le pot cumpăra nu neapărat imediat. Această opțiune trebuie să se regăsească într-un loc ușor de găsit și de urmărit pe site.

Reviews

Aceasta este o opțiune prin care clienții pot oferi un feedback, ceea ce crește credibilitatea unui brand, atrăgând mai mulți oameni pe platforma ecommerce, și, prin urmare crescând numărul cumpărătorilor. Înainte de a face o achiziție,  majoritatea oamenilor citesc comentarii despre site sau despre produse, vrând să afle mai multe păreri, să ceară sfaturi în privința unor bunuri pe care doresc să le achiziționeze, înainte de a cheltui o sumă de bani. Recenziile utilizatorilor sunt foarte importante și se vor dovedi și o strategie de marketing eficientă.

Design responsive

Designul responsive are în vedere ca proiectarea și dezvoltarea unei platforme ecommerce să răspundă comportamentului și mediului utilizatorului pe baza dimensiunii ecranului.

Designul web receptiv este o abordare de dezvoltare web care creează modificări dinamice ale aspectului unei platforme ecommerce, în funcție de dimensiunea ecranului și de orientarea dispozitivului utilizat pentru a o vizualiza. Această abordare este accesibilă pentru multitudinea de dispozitive ale clienților și variază de la telefoane mici la monitoare desktop foarte mari.

Secțiunea Articole care s-ar putea să vă placă

Atunci când potențialii clienți observă secțiunea S-ar putea să vă placă, aceștia devin curioși cu privire la produsele recomandate, asemănătoare cu cele de care ei sunt deja interesați.

Iată cum funcțioanează această funcție. Să presupunem că intri pe o platforma ecommerce și ești interesat de un anumit produs. În momentul în care selectezi produsul dorit, poate apărea o secțiune precum S-ar putea să vă placă și... sau Alții au fost interesați și de..., ceea ce îți poate atrage atenția, fiind o strategie excelentă de marketing.

Mai multe modalități de contact

Afacerile care se derulează în online au nevoie de încrederea clienților, iar includerea mai multor modalități prin care aceștia să intre în legătură cu tine este ideală. Niciodată unui potențial client nu trebuie să i se pară dificil să ia legătura cu tine sau să ceară asistență pentru ca ar putea fi tentat să renunțe la o eventuală colaborare. Include mai multe moduri prin care clienții pot lua legătura cu tine: telefon, e-mail și formular de contact. Nu uita să adaugi hărți google pentru locații!

Viteza de încărcare a platformei ecommerce

Viteza de încărcare a platformei ecommerce este mai importantă decât ai putea crede. Ce părere ai despre un site căruia îi ia foarte mult timp să se încarce? Cei mai mulți oameni simt frustrare, iar cu atâtea opțiuni la îndemână, aflate la doar un click distanță, este foarte ușor ca aceștia să renunțe și să acceseze o platformă ecommerce care se va încărca rapid. Clienții sunt nerăbdători și vor să obțină produsele cât mai repede, iar cu cât îi faci să aștepte mai mult, cu atât își pierd mai rapid interesul față de afacerea ta. DevShop ofera platforme ecommerce create de la 0, platforme ecommerce custom care sunt optimizate si facute pentru a se incarca intr-un timp foarte scurt.

 

 




Contact platforma ecommerce DevShop

Esti gata sa incerci platforma ecommerce DevShop?

Incearca DevShop!